Saiba Mais

Translate

quinta-feira, 3 de outubro de 2013

Proselytisme - Konceptet og ræsonnement



Mange kristne tror, ​​at forpligtelsen til at følge, hvad der ofte kaldes large Kommissionen Jesu , indspillet i de afsluttende vers i Matthæus evangeliet : " Gå derfor hen og gør alle folkeslag til disciple , idet I døber dem i Navnet Faderens og Sønnens , og Helligånden : . . lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet dig, og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende Amen " De Apostlenes Gerninger og andre kilder indeholder flere konti af tidlige kristne, der følger dette direktiv ved at indgå i individuelle samtaler og masse prædikener til at sprede de gode nyheder .  Evangelikale ofte kristne bruge udtrykket " vidne" til at betyde diskutere sin tro med en anden person med den hensigt at missionere . De fleste selvstændige beskrevne kristne grupper har organisationer dedikeret til missionering , helt eller delvist omfatter proselytisme af ikke - religiøse mennesker af andre trosretninger (herunder undertiden andre varianter af kristendommen ) . Nogle kristne definere " proselytisme " tættere som at forsøge at omvende folk fra ét kristne tradition til en anden , dem der bruger udtrykket på denne måde generelt se praksis som illegitim , og i modsætning til evangelisering , som er at omdanne ikke-kristne til kristendommen. En ortodoks forfatter, Stephen Methodius Hayes skrev: » Hvis folk taler om behovet for evangelisering, de mødes med svaret , " den ortodokse kirke ikke missionere "som om evangelisere og proselytisme var de samme ting ." Men grænsen varierer fra gruppe til gruppe . For eksempel har Moskvas Patriarkat gentagne fordømte , hvad det beskriver som katolsk proselytisme af ortodokse kristne i Rusland og derfor imod en katolsk byggeprojekt i et område af Rusland, hvor det katolske samfund er lille. Den katolske kirke siger, at det støtter den eksisterende katolske samfund i Rusland og ikke missionere . For nylig blev Balamand erklæring om omvendelsesarbejde udgivet mellem den katolske kirke og de ​​ortodokse kirker . Buddhismen har historisk set været en tro aktivt missionerende , som spredes hovedsagelig af munke og missionærer i hele Indien, sendte Sydasien og Indo China.The real kejser Ashoka missionærer til forskellige riger i Sydasien , med budskabet om Dhamma Buddha , selv sende sin søn og datter som missionærer til Sri Lanka. Selv i dag Buddhismen er en voksende religion i Ocidente. O rolle bhantes og bhikkus munke for at sprede budskabet om Buddha og buddhisme tro er afgørende. Buddhismen indrømmer konverteret uden hensyn til race , religion eller køn og eventuel tidligere tilhænger af buddhismen kan teoretisk mindste stræbe efter at opnå den højeste kirkelige kontorer eller endda opnå status Buddha / Bodhi Satva . Mahavira ( 599-527 f.Kr.) , udviklede den 24. Tirthankara af jainisme, en tidlig filosofi relativisme og subjektivisme kaldet Anekantavada . Som et resultat af accept af alternative religiøse praksis , er fænomenet omvendelsesarbejde næsten ikke-eksisterende i disse religioner , men ikke ukendt. Converter er velkommen til Jain tro. I modsætning til den hellenistiske periode ( Second Temple jødedom ) , i den moderne æra har de fleste grene af jødedommen ikke aktivt missionere til ikke- jøder. I stedet ikke-jøder opfordres til at følge loven af ​​Noah , som siges at sikre en plads i den kommende verden . Nogle grupper vil dog opfordre opmærksomme jøder til at være opmærksom på, så Aish HaTorah eller Chabad . Mange grene af jødedommen er åbne for omdannelsen af ​​ikke-jødiske ægtefæller eksisterende blandede ægteskaber til at konvertere til jødedommen.ortodoks jødedom , i teorien, ikke fremme eller hæmme omdannelsen dog deres standarder for konvertering kan være meget udfordrende, men vedholdende og oprigtige anmodninger om konvertering udføres . I øjeblikket er Dor Deah gren af ​​ortodoksi er den eneste gruppe, kendt for aktivt at tilskynde proselytization af jøder til jødedommen. I dag er der ingen officiel bevægelse Dai smerte, men udtrykket bruges til enkeltpersoner og synagoger i den yemenitiske samfund (især i Israel) , der deler perspektiver af den oprindelige bevægelse. Origins omvendelse er forbundet sekundært religiøs omvendelse , er i denne sidstnævnte forstand, at spredes gennem den græske Septuaginta . Den latinske betegnelse er religiøs betydning og er en mulig betydning på fransk. Den historiske Ordbog over det franske sprog " Alain Rey sagde ordet blev indført i fransk som hebraisk og i det femtende århundrede , ordet " " Tilhænger siger en person, der for nylig vundet en sag . I forlængelse heraf er dette ord anvendes uden . inden for religion og spiritualitet for at diskutere den iver for at konvertere nogen til dine ideer udtrykket stammer fra ordet proselytisme " forkynde " proselytus kirkelige Latin , grækerne prosêlutos προσήλυτος " nybegynder ( i landet )" missionerende betyder derfor holdningen hos dem, der søger at "bygge understøtte " offentligheden , tilbøjelige til at blive det, hele eller en del af det offentlige , " missionere " eller tilflyttere til troen , i forlængelse heraf, missionerende betyder " iver " indsat til at samle folk en doktrin.Indflydelsen af ​​betydningen af ​​" proselytisme " , en ændring i brugen af ​​udtrykket " cast " , som i den normale brug af disse medier refererer til et medlem , der er tidligere missionerende både nybegynder til gruppen.

Anuncios