Saiba Mais

Translate

terça-feira, 22 de outubro de 2013

Lidt historie Om udstødelse i verden

Lad os snakke lidt mere om konsekvenserne af kapitalismen i  verden.



Det er traditionelt tilskrevet Kleisthenes , men den første afstemning om udstødelse forekom kun 488, hvis vi skal tro Aristoteles. Der er ingen grund dog afvise den enstemmige vidnesbyrd de gamle .
Efter masseudvisninger , der fandt sted i det sjette århundrede f.Kr.. AD , og vinde kollektivt gen , hele familier , blev det besluttet at forbyde kun tyranner og hans søn , der forhindrer andre medlemmer Pisistratidae at de forstyrrer den offentlige orden , ville de blive udvist i ti år. De forblev tavs i lang tid. Median efter krigen , men de blev mistænkt for aftalt spil med tyrannen Hippias og irettesatte venner af tyranner i 487 f.Kr.. Udstødelse blev dekreteret mod BC Hipparchos søn Charmos , blev leder af familien, 486 imod Alcméonide Megacles den unge søn af Hippokrates og 485 imod Alkibiades alder. Med hensyn til udenrigspolitikken i Athen, når situationen var usikre , beordrede de bedste interesser for byen for at undgå oprettelse af en fortsat uenighed om spørgsmålet om nationale forsvar var tilfældet mod faren persiske . Som Themistokles som pålægger deres synspunkter om behovet for en stor flåde , der kan understøtte Xerxes og hans modstandere Xanthippos Aristides Just blev udstødt i 484 og 483 , hhv. Stigma og service afholdt i Athen, slutter fraktionskampe , der kan forhindre den velfungerende stat.

 Den hellige union dannede igen i 481, da en amnesti dekret annullerede disse foranstaltninger udstødelse . Den udstødelse ( oldgræsk ἐξοστρακίζω ) var en afstemning, hvor Ekklesia ( Citizens ' Assembly ) behandlede udvisningen af ​​en af ​​sine borgere, hvis navn blev indskrevet på en keramisk ( ostracon ) . Det blev skåret i halve og slutningen af ​​eksil , blev de to fragmenter samles [ ref . nødvendig] . Under forbud , holdt Ecclesia disse fragmenter , ostraca , hvor navnene på de landflygtige . Athen og andre byer var i det femte århundrede f.Kr.. AC, skabte en institution, der tillod forbudt i ti år en borger , hvis du mister din ejendom. Det var et mål for politisk distance , et simpelt mistillidsvotum i det indflydelsesrige borger mistænkes for at stræbe efter personlig magt : det var ikke en strafferetlig sanktion , straffen er ikke en straffedom : det er ikke ledsaget af en monetær straf og borgerrettigheder var konserveret . Denne vigtige institution synes derfor markeret som en menneskehed i proceduren i sind sætning. Hermodorus , ven Heraklit , blev forvist fra Efeserne med disse ord: "Lad der være nogen, der er bedre end os, hvis der er en han til at leve sammen med andre mennesker. " . Bare en indikation af, at det ikke angiver længden af straffen eller den anvendte procedure, opretter ikke en lighed med den athenske udstødelse ud over anti- aristokratiske karakter formel.

Anuncios